مقالات

نگهداری گل طبیعی آشنایی با گل طبیعی

گل طبیعی چیست؟

یکی از زیباترین و سالم‌ترین مواردی که می‌توان از آن برای زیباسازی منزل استفاده کرد، گل طبیعی می‌باشد. البته این گل‌ها و گیاهان می‌توانند هوای خانه را پاکسازی و تصفیه کنند و محیط سالم‌تری را برای شما به ارمغان بیاورند.

گیاهان و گل‌های طبیعی ممکن است گلدار و بدون گل باشند که برخی از گل‌های طبیعی می توانند در شرایط خانه هم رشد کنند.

برخی از افراد گمان می‌کنند که با داشتن گل طبیعی باید به صورت مداوم از آن مراقبت کرد و این کار وقت آن‌ها را می‌گیرد. اما این تصور غلط است. زیرا بسیاری از گل‌ها، نگهداری و مراقبت کمی را نیاز دارند و هیچ خللی در زمان شما ایجاد نمی‌کنند.

معرفی چند نمونه گل طبیعی

اگر تصمیم به گرفتن گل طبیعی برای منزل خود دارید، بهتر است با برخی از آن‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. برخی از این گیاهان به صورت زیر می‌باشند.

گل عنکبوتی

عنکبوتی

یکی از گل‌های طبیعی که می‌توان آن را در منزل نگهداری کرد، گل طبیعی عنکبوتی است. این گل رشد بسیار خوبی دارد و اگر شما زمانی آبیاری آن را فراموش کنید مشکلی برایش رخ نمی‌دهد. اما به طور کلی خاک مرطوب را دوست دارد. بهتر است خاکش همیشه مرطوب باشد و نگذارید که خشک شود. این گل همچنین نور زیاد و غیر مستقیم را بسیار دوست دارد.

پیچک شیطان یا پوتوس

پیچک شیطان

از گل پیچک شیطان یا پوتوس به عنوان رایج‌ترین گل طبیعی نام برده می‌شود. زیرا مراقبت از آن بسیار آسان و راحت است. این گل از جمله گل‌هایی است که نور کمی نیاز دارد. به همین سبب می‌توان آن را در هر قسمتی از خانه قرار داد. آبیاری این گل نیز کمتر از گل‌های دیگر است و اگر خاکش خشک باشد مشکلی برایش رخ نمی‌دهد.

گل سانسوریا

گل سانسوریا

یکی از خاص‌ترین گل‌های طبیعی که می‌توان از آن در خانه استفاده کرد، گل طبیعی سانسوریا می‌باشد. این گل ظاهر بسیار جالبی دارد و برگ‌های عمودی‌اش فضای خانه را زیباتر نشان می‌دهد. نگهداری آسان این گل باعث شده است که افراد زیادی از آن استفاده کنند. آبیاری گل سانسوریا هم باید کم باشد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا

گل آلوئه ورا از دیگر گل‌های طبیعی به شمار می‌رود که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این گل طبیعی به دلیل فواید زیادی که دارد اصولا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. این گل شب‌ها اکسیژن از خود بیرون می‌دهد در نتیجه  برای قرار دادن در اتاق خواب بسیار مناسب است.

سرخس شمشیری

سرخس شمشیری

یکی از زیباترین گل‌های طبیعی، گل سرخس شمشیری نام دارد. خاک همیشه مرطوب را دوست دارد و به همین سبب برای حمام بسیار مناسب است. این گل می‌تواند به خوبی هوای پیرامون خود را تصفیه و پاک کند. نور این گل نیز باید ملایم باشد.

برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی مناسب خانه و محل کار می‌توانید به بخش مجله کافه گلدون مراجعه کنید. در این بخش می‌توانید نگهداری انواع گیاهان و گلهای آپارتمانی را بیاموزید.

برای مشاهده و خرید ملزومات نگهداری گیاهان، کلیک کنید. 🙂

گل طبیعی مناسب محل کار

گیاه محل کار

گل طبیعی تنها برای منازل مسکونی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بلکه بسیاری از افراد دوست دارند که از گل‌های طبیعی برای محل کار خود نیز استفاده کنند. وجود گل طبیعی روی میز و در محیط کار باعث شادابی، افزایش کارایی و … می‌شود. علاوه بر این موارد گل‌های طبیعی همچنین می‌توانند باعث کاهش استرس کارکنان و کارمندان شود. باید توجه داشته باشید که هر گل و گیاهی نمی‌تواند برای محیط کار مناسب باشد. به همین سبب نمیتوان هر گیاهی را برای محیط کار استفاده کرد. به طور کلی می‌توان ویژگی‌های خاصی برای آن‌ها بیان کرد که به صورت زیر می‌باشد.

  • گل و گیاهی را انتخاب کنید که آلرژی زا نباشد.
  • رشد گل طبیعی نباید زیاد باشد. چون در این صورت باید به طور مداوم گلدان آن را تعویض کرد.
  • بهتر است از گل‌هایی استفاده کنید که چهار فصل باشند. چون این گیاهان همیشه زیبا و سر سبز هستند.
  • نگهداری و مراقبت از این گل‌ها باید آسان باشد و در واقع احتیاج زیادی به مراقبت نداشته باشند. به طور مثال در برابر بیماری‌ها و آفت‌ها مقاوم باشند تا لازم نباشد به صورت مداوم آن‌ها را کود داد و یا آفت کشی کرد.
  • بو و رایحه گل‌ها و گیاهان منتخب نباید زیاد باشد. زیرا برخی از مراجعین ممکن است آزار ببینند.
  • برگ‌های گیاه انتخابی ریزش کمی داشته باشد. در غیر این صورت علاوه بر از دست دادن زیبایی، زباله زیادی را نیز تولید می‌کنند.
  • به طور کلی می‌توان بیان کرد که این گل‌ها باید نسبت به نور کم و آب کم مقاوم باشند.
  • بعضی از گل‌های طبیعی و گیاهان، تصفیه‌کننده بهتری برای هوا می‌باشند. این گیاهان برای محیط های کاری بسیار مناسب می‌باشند.

جهت پرسش در رابطه با مشکل گیاهتان و اطلاع از راه‌های درمان آن، اینجا کلیک کنید و با کارشناس متخصص گل و گیاه ارتباط برقرار کنید.

نگهداری از گل طبیعی در خانه

همانطور که بیان کردیم بسیاری از خانم‌ها و آقایان علاقه زیادی به نگهداری گل طبیعی در خانه خود دارند. این افراد برای نگهداری از گل و گیاه در منزل خود باید مراقبت‌های خاصی از آن‌ها داشته باشند تا بتوانند گل‌ها و گیاهان شادابی داشته باشند. از مهم‌ترین مراقبت‌های لازم برای داشتن گلی زیبا و شاداب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نور مناسب

نور مناسب گیاه

یکی از مهم‌ترین نیازهای گیاهان رسیدن نور خورشید به آن‌ها است. به همین جهت برای نگهداری و مراقبت از گل طبیعی باید آن را در مکانی قرار دهید که نور کافی به آن‌ها برسد. بهترین نور برای گیاهان، نور غیر مستقیم خورشید است. زیرا نور مستقیم ممکن است برگ‌های آن‌ها را زرد کند و موجب سوختگی آن‌ها شود.

هوای تازه

اگر گلدان‌های شما در فضای خانه هستند هر چند وقت یک بار پنجره را برای آن‌ها باز کنید تا هوای تازه به آن‌ها برسد و بتوانند نفس تازه کنند. زمانی که شما هوای تازه و اکسیژن کافی را به آن‌ها هدیه می‌دهید ، گل شما زیباتر و مقاوم‌تر خواهد شد. این کار در اول صبح نتیجه بهتری را به ارمغان می آورد.

آبیاری درست

آبیاری گیاه

از دیگر نیازهای گیاهان می‌توان به آب اشاره کرد. هر گیاهی به میزان متفاوتی آب نیازمند می‌باشد. برخی از گیاهان مصرف آبشان بیشتر و برخی دیگر کمتر است. در نتیجه باید حتما گیاه خود را به طور کامل بشناسید تا بدانید در چه وقت‌هایی و با چه فاصله زمانی به آن‌ها آب بدهید. در نظر داشته باشید که حتما زیر گلدان‌تان سوراخ داشته باشد.

مزایا نگهداری گل و گیاه در خانه

با وجود آپارتمان‌های امروزی و خانه‌هایی که حیاط ندارند، افراد احتیاج دارند که از گل‌های طبیعی برای خانه خود استفاده کنند. مردم روز به روز در حال دور شدن از طبیعت هستند. پس برای آشتی با طبیعت و استفاده از مزیت‌های گل و گیاهان، بهتر است از انواع گل‌ها در منزل خود استفاده کرد. مزایا و دلایلی که می‌توان برای نگهداری گل و گیاه در خانه به آن اشاره کرد شامل موارد زیر می‌شود:

زیبایی بخشیدن

زیبایی بخشی گیاه

افراد علاقمندند که دکوراسیونی خاص و زیبا برای منزل و محیط کار خود داشته باشند. یکی از ابزارهایی که می‌تواند این زیبایی را به مکان مورد نظر شما ببخشد، گل طبیعی است. گل‌ طبیعی با توجه به طرح و مدل‌های متنوعی که دارد می‌تواند باعث زیبایی بخشیدن به هر مکانی شود. رنگ‌های مختلف آن‌ها ، سرسبزی و … از مهم ترین دلایلی است که افراد برای زیباتر نشان دادن محیط پیرامون خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با رفتن به یک گل فروشی، گلی را انتخاب کنید که باب سلیقه شما باشد و به طرح و دکوراسیون منزل شما بیاید.

ایجاد هوای پاک

یکی از مزیت‌های مهم گل طبیعی و به طور کلی گیاهان، تمیز کردن هوای پیرامون می‌باشد. به طور طبیعی گیاهان و گل‌های طبیعی با گرفتن دی‌اکسیدکربن از محیط، اکسیژن را به آن باز پس می‌دهند. این مزیت گل‌های طبیعی می‌تواند یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل افراد برای نگهداری این گیاهان سرسبز در خانه باشد. جسم و ذهن افراد می‌تواند با گرفتن هوای پاک و پر از اکسیژن بهتر کار کند و سالم‌تر باشد.

رسیدن به آرامش

اتاق خواب

به طور کلی با رفتن به طبیعت و نگاه کردن به آن، حس آرامش به افراد دست می‌دهد. در نتیجه زمانی که شما یک گل طبیعی در خانه خود داشته باشید می‌توانید با نگاه کردن به آن احساس آرامش کنید. با مشکلات متعددی که در حال حاضر در زندگی تمام افراد وجود دارد، داشتن گل‌های طبیعی در خانه الزامی می‌باشد.

صبور شدن

نگهداری از گل و گیاه در حقیقت یک تمرین شکیبایی و صبر است. زیرا افراد باید صبوری کنند تا نتیجه کار خود را ببینند. برخی از گل‌های طبیعی تنها سالی یک مرتبه گل می‌دهند و در زمان‌های دیگر باید از آن‌ها مراقبت کرد تا به خوبی رشد کنند. از مرحله کاشت تا مرحله به بار نشستن گل طبیعی، ممکن است زمان طولانی باشد. در این زمان شما تمرین صبوری می‌کنید و یاد می‌گیرید که در تمام امور شکیبا باشید.

بالا رفتن اعتماد به نفس

نگهداری گیاهان در خانه

یکی از مزیت‌های مهم داشتن گل طبیعی در خانه و رشد دادن آن‌ها، بالا رفتن اعتماد به نفس افراد می‌باشد. زمانی که شما اقدام به رشد و پرورش گیاهان در خانه می‌کنید و ثمره تلاش خود را می‌بینید، حس اعتماد به نفس شما بالا می‌رود. علاوه بر آن افراد دیگر با دیدن هنر و تلاش شما، شما را تحسین خواهند کرد. تمام موارد باعث می‌شود که حس غرور به شما دست بدهد و به کار خود ادامه بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.